Що таке закритий тендер та його особливості


Закритий тендер – це такий вид електронних торгів, який проходить за участю тільки тих підрядників, яких визначив сам замовник. Запрошення на участь в тендері розсилається ним безпосередньо, інформація про проведення такої закупівлі не афішується.

Причини проведення закритого тендеру

Деякі публічні закупівлі державних структур пов’язані з питаннями безпеки або іншими напрямками під грифом «таємно». В такому випадку, щоб зберегти інформацію в таємниці, замовник проводить закритий тендер.

Крім того, як публічні, так і комерційні закупівлі можуть проводитися за даною формою процедури, якщо необхідною кваліфікацією для участі свідомо володіє лише обмежена кількість потенційних підрядників. Поширеним прикладом такого виду тендерів є закупівлі рекламних та маркетингових послуг, в які запрошують обмежене коло агентств, у яких є необхідна кваліфікація та досвід.

Крім того, закритий тендер може проводитися у тому випадку, коли сума закупівель невелика, а затрати часу та коштів на проведення відкритого аукціону будуть необґрунтовано високими.

Вибір закритої процедури обумовлений економічно та раціонально, однак не є обов’язковим. У ряді випадків проведення такого тендеру необхідно узгодити з контролюючими органами, щоб підтвердити необхідність саме цієї процедури.

Процедура закритого тендеру

Процедура проведення закупівель за участю обмеженого числа підрядників складається з семи кроків:

  1. Розсилка бажаним підрядникам запрошень в тендер.
  2. Запит підрядниками тендерної документації та уточнення умов.
  3. Підготовка та подача тендерних пропозицій.
  4. Процедура розкриття тендерних пропозицій за участю всіх потенційних підрядників.
  5. Кваліфікація учасників.
  6. Переговори та зниження ціни.
  7. Вибір переможця.
  8. Укладення договору між замовником і підрядником.

В процесі роботи над закритим тендером важливо враховувати, що замовник зобов’язаний на вимогу надавати роз’яснення щодо конкурсної документації, проте також має право в будь-який момент вносити в неї зміни.

В рамках даної процедури онлайн-торги проходять після оцінки замовником пропозицій на основі заздалегідь визначених критеріїв – найбільш відповідні кандидати запрошуються до переговорів, в ході яких всі знижують вартість пропозицій. З учасником, які успішно пройшли цей етап, укладається договір про співпрацю.

Що стосується продажу нафти, газу, добрив, обробленої деревини, то така сировина реалізується на відкритих аукціонах, до яких доступ може отримати кожен бажаючий. Деталі за посиланням: https://www.ueex.com.ua/presscenter/news/prodazh-neobroblenoi-derevini-v-kievi-na-auktsionah-majdanchika/.